1) שחמט ב2 מסעים "ידיעות" 8/11. 2] מעגל אבנים "1000 הימים"

20191108_164857

1]שח-מט ב2 מסעים. קודם כל, אם לא פספסתי משהו, אם הפרש השחור עובר ל ז3 [המשבצת שסימנתי] העקרון זהה אבל עם מסע שונה.

בחידה זאת אין איום מט "מקורי". אלא, השחור נמצא בצוונצונג: כל מסע שלו יוביל למט.

לאחר המסע הנכון של הלבן, אצל השחור, רק המלך שלו יכול לזוז.    תזוזה של פרש לבן, פותחת את הדרך לשליטה  צריח…     הצריח ה2, מוגן מהמלך השחור.

אם המלך השחור נע על אלכסון 1, אז הלבן מנצל את ריתוק הכלי השחור שמרותק, ומחסל את ה"שליח"…

אם המלך השחור  נע על האלכסון ה2, אז אף כלי שחור נוסף לא יוכל להתיצב באלכסון הנ"ל במסעו הבא של השחור…

אם הפרש השחור עובר לז3 אז כל המסעים האפשריים הם זהים, רק ש: 1] המסע ה1 של הלבן עשוי לעבור למסע ה2 שלו, ולהיפך: מסע שעשוי להיות מסעו ה2, יהיה מסעו ה1.

2] אם המלך ילך על אלכסון 1,  הלבן יגיב כמו אם הוא היה הולך על האלכסון ה2, וגם להפך.

לסיכום  אין איום מט "מקורי"   3 מסעי מט אפשריים, כולם משח ישיר. עם צריח או פרש או מלכה.    כלי שחור 1 עשוי להיות מסולק מהלוח.

בהצלחה לפותרים!

2] את הביטוי "1000 הימים" כתבתי בהשראת הביטוי "רייך 1000 השנים"  אותו משטר רצחני שלא שרד אפילו 1000 שבועות, אך כיון שהרייך הנ"ל הוא בהחלט לא נושא רשומה זאת אסתפק בקישור ואעבור לנושא הרשומה.

כיון שפה מדובר על סדר גודל של ימים, את הביטוי "1000 השנים" החלפתי בביטוי "1000 הימים".

אז ככה, זה קרה מתישהו בחודש שעבר, סמוך לשביל יש ספסל נאה מתחת עץ שנותן צל. במרחק כמה מטרים מהספסל, אותו צד של השביל, ניצבת ערימת גזם גדולה.

כמה מטרים פנימה, באותו צד, מתחיל המטע של גן הירק: חלק גדול ממנו הוא פרדס: תפוזים, קלמנטינות, אשכוליות, לימונים,

וגם זן מעניין של לימון, כתום כשהוא בשל,  עץ יותר קוצני מלימון רגיל,  פחות חמוץ מלימון רגיל, וקצת מריר [להבדיל מהפרי הנורא מר שדומה במראהו לתפוז] אני אישית מעדיף אותו על פני הלימון הרגיל.

עוד במטע הנ"ל: שסק, אפרסמונים, תותי עץ, גויאבות, רימונים, סמבוק שחור,… ומהספסל אפשר לראות בבירור את עצי הפג'ויה.      בצד ה2 של השביל היו אז עגבניות שרי ובזיליקום,

ובין  ערימת הגזם לשביל הייתה  ערימת אבנים, בגדלים שונים ומגוונים כולל גדולות ובינוניות. היה גם פס של אבנים גדולות שהתחיל מקצה הספסל, הרחוק מהשביל.

ועכשיו ליום בו זה התחיל, אני והש"שינית השנה בגן ירק התבקשנו: לעשות משהו עם ערימת האבנים הנ"ל ושאר אבנים שהיו מפוזרות בשטח,     וגם: לקטוף עגבניות שרי,

היא הובילה אותי לערימת האבנים הנ"ל, שלא ממש הבנתי מה אנחנו אמורים לעשות אתם, עד שלבסוף אחרי כמה הסברים, [יש לי נטייה לתפיסה איטית]

היא הבהירה שאנחנו אמורים להחליט מה לעשות אתם, להוציא את מיטב היצירתיות שבנו ליצירת מבנה ו/או מיצג לתפארת הישוב קהלתי,  ואז הצעתי לה שקודם נקטוף את העגבניות שרי, וכך עשינו.  אח"כ חזרנו לערימת אבנים. והתחלנו לפעול.

הש"שינית התחילה להשתעשע בבניית "מגדל" אבנים על אבן גדולה מאד בפס שהתחיל מהספסל. אני פקפקתי באפשרות שה"מגדל יחזיק מעמד יותר מכמה ימים, אלא אם כן נמרח טיח, [אפשר גם אדמה]

אני בינתיים התחלתי לפנות במרץ את האבנים באמצע, ל5, ואח"כ עוד 1. כך ש, 6 סה"כ ערמות בהיקף. תוך כדי, קשקשתי על רקוד ה"כוכב" באוריתמיה [ריקוד אנתרופוסופי] תנועה בגוף, לכל 1 מ5 תנועות הדיבור.     ועל התאים המשושים שיוצרות הדבורים.

הש"שינית עזרה לי קצת, ולאחר שסיימנו לפנות את  האבנים ל6 ערימות מסביב, ואני נעמדתי במרכז בין הערימות תוך הנפת ידי כלפי מעלה בתנועת נצחון…

הש"שינית אמרה בערך כך: "בוא ניצור משהו יותר מזמין" שיעודד אנשים לבוא לפה, וכו' וגו…

וכששאלתי אותה למה היא מתכוונת, מה שלדעתה  יהיה יותר מזמין, היא הציעה: ליצור מהאבנים מעגל!  וכך עשינו! יצרנו מעגל אבנים, אם כבר מעגל, שיפתח לשביל שמוביל אליו, וכך, מהאבנים יצרנו גם שביל שמוביל אליו.

הוספנו גם אבנים גדולות אחדות במרכז המעגל, שאמורים לשמש כ2 מקומות ישיבה. הייתה גם אבן ענקית, מאלו שהיו בפס, שרציתי לשים באמצע אבל לא ממש הצלחנו לגרור אותה, מאד כבדה.

אח"כ התחלנו להשתעשע בשמות אפשריים לקרוא לפנת חמד שיצרנו בסיס [יציב ואיתן? זאת כבר שאלה אחרת…] להקמתה.

יום או יומיים אח"כ המשכתי לעבוד על הפינת חמד, לפחות בפוטנציה עם 1 המוסיקאים הראשיים בקהלתנו, מייסד הלהקה המקומית.

שדרגנו את 2 מקומות הישיבה, מאבנים, בתוך המעגל, ובין היתר גם הזזנו לתוך המעגל את האבן הענקית הנ"ל,    את שאר  השטח פינינו מאבנים, ומעשבים, גם את המעגל.  גם גזמנו קצת ענפים בעץ שהספסל מתחתיו…

יצרנו מאבנים, לפני השביל, את הכתובת "דו שיח"  אח"כ המוסיקאי ו1 מ2 רכזי גן הירק הבכירים הסתכלו על המעגל, ודסקסו איך אפשר לשדרג אותו,

רעיונות כגון לשתול רקפות…  לפזר רסק עץ על האדמה כדי שהוא לא יהיה בוצי בחורף וכו'…

כעבור בערך שבוע וחצי +- נזכרתי לבדוק מה קורה עם מעגל האבנים שיצרנו.  הכתובת איך שהוא נשארה, הספסל כמובן גם נשאר על כנו…

והמעגל? כאן קוראים יקרים אני מפנה אתכם לכותרת הרשומה, עם דגש על המרכאות.  אני מודה. מקור ההשראה לכותרת רחוק מלהיות מלבב, בלשון המעטה, אפילו בלשון הזערה.

וב"ה שיפקוד גורל דומה את ". אימפריית האימאם הנסתר"

ההקשר הוא זמן ההחזקת מעמד, וכדי לשמור על קני מדה דומים, החלפתי מימים לשנים.

בכלל, התעסקתי הרבה עם אבנים לאחרונה, כיון שכך:

 

 

 

 

 

 

 

מחשבה אחת על “1) שחמט ב2 מסעים "ידיעות" 8/11. 2] מעגל אבנים "1000 הימים"

כתיבת תגובה