1] שחמט. אם לא פספסתי משהו, נראה לי שלא נכון שעל כמעט כל מסע בא מט עם כלי אחר, אז, 1 מהאפשרויות הבאות: או שיש לכותב טעות או חוסר דיוק בטקסט,
או בלבול עם חידה אחרת. או שיש טעות בהצבת הכלים בחידה, או שאכן פספסתי משהו… בכל אופן הפתרון שמצאתי הוא פתרון יפה מאד ועתה לפתרון שאני מצאתי.
אז ככה. במצב הפתיחה אם תור השחור ,יש למלך שלו משבצת 1 ללכת אליה. כנ"ל לאחר המסע הנכון של הלבן. ובמקרה כזה, [קומבינציה 1] מט עם המלכה.
אם הצריח השחור סוטה מהטור בו הוא נמצא [חוסם כלי לבן או מוריד כלי לבן] [קו' 2: a,b,c ז"א 3 אפשרויות רלוונטיות לצריח לסטייה מהטור], מט עם המלכה מעמדה אחרת
לאחר המסע הנכון של הלבן ה"איום המקורי" שמכסה את המשבצת אליה המלך השחור היה עשוי לברוח, הוא מט משח עקיף.
אם הצריח סוטה מהשורה בה הוא נמצא,[מוריד כלי לבן] [קו' 3,4] מט משח עקיף, על כל 1 מ2 אפשרויות אלה, הכלי הלבן שזז הולך לעמדה אחרת.
אם הרץ השחור סוטה מהאלכסון [קו' 5: a.b, מוכן לחסום את השח עקיף] או מאיים שח [קו' 5c], מט עם המלכה.
ולסיום, עוד מסע אפשרי עם הרץ עם מוכנות לשח עקיף, כרוך בתפיסת הערוגה היחידה אליה המלך השחור היה עשוי לברוח, ואז [קו' 6] מט עם רץ.
לסיכום, כולל ה"איום המקורי": 7 מסעי מט אפשריים. 3 משח עקיף, 4 משח ישיר. מאיים על המלך השחור במסע המט 1 מ3 כלים: צריח, או מלכה, או רץ. מסע שח 1 אפשרי לשחור: שח ישיר.
עשויים להיות מסולקים מהלוח:1מ 4 כלים לבנים: צריח, כל 1 מ2 הרצים, או… המלכה!. רץ שחור 1.
בהצלחה לפותרים!
נ.ב בחידת תור הלבן שמנצחת [ממשחק בין 2 נשים] ב23/11 אני חושב שהמסע הנכון הוא איום עם הצריח על המלכה השחורה. ואז, אם המלכה השחורה מורידה את הצריח: 2 מסעי שח של הלבן עם המלכה שלו, והמלכה השחורה מסולקת מהלוח.
אם כן, השחור תגן על המלכה, בחציצה עם הפרש, ותגובת הלבן, אני חושב שריתוק הפרש עם הרץ.
2] זה היה לפני עשרות שנים, בעת התקופה הקצרה שסיני הייתה בידינו. גיבור סיפורנו, אקרא לו לם [שם בדוי] היה בעת ההיא נער. תלמיד בבי"ס דתי. מן הסתם לימדו אותם אותם את מצוות היהדות וחינכו אותם לנהוג לפי חוקיה. דברי אלוקים חיים.
מה הטעמים לקיום המצוות? הנער לם [כאמור שם בדוי] לא הסתפק בתשובה ברוח: "כי ככה אלוהים קבע" [או "כי ככה הורה הרמב"ם, רבי יוסף קארו"… וכו' או "כי ככה נכתב בתורה, תלמוד, שולחן ערוך"… וכו']
והרבה לשאול את מוריו על מצוות ומנהגים שונים, מה הטעם, סיבה, תכלית, לקיום מצווה או מנהג כזאת/ כזה או אחר/ת
מוריו ומחנכיו, דבר זה לא ממש מצא חן בעיניהם, במקרה הטוב הם פטרו אותו בתשובות מתחמקות. במקרה הגרוע הם נזפו בו על "תפסיק להתחכם!" לעתים האשימו אותו בכפירה, לעתים זרקו אותו מהכיתה, ו/או זימנו את הוריו לבירור…
בקיצור, לם לא ממש השתכנע ש, או לפחות לא הבין למה, עליו לשמור את כל המצוות שהורו לו מחנכיו ולבסוף החליט:"יאללה! אני מפסיק לבוא לבי"ס!
הפתרון שהוא מצא: למרות שהוא [כנראה] חש בריא, הוא התלונן על "כאב" [" ב?] גרון. אולי הוא דאג מדי פעם לצנן בכוונה את האף שלו, אולי שאף חומר שגורם לו להתעטש,
אולי אכל, או מרח על העור, משהו שגורם לו תגובה אלרגית. אול צרך אז אוכל נורא חריף, יותר מהרגיל. אפשר שהוא דאג לשוות לדיבור שלו קול צרוד.
בכל אופן, יהיו הסיבות אשר יהיו, הוא התמיד בתלונות על "כאב" [" ב?] גרון והעדרות עקב כך מבי"ס ואחרי כחודש שזה נמשך כך הוריו שלחו אותו לבדיקה אצל רופא.
ו… אולי באמת הוא חש מיחושים בגרונו, ו/או לחלופין, אולי נראו בגופו ו/או נשמעו בקולו סימני מחלה שהוא לא היה צריך לזייף.
הבדיקה בגרונו של לם הראתה: שוכן בתוכו חיידק אלים ומסכן חיים!! למרבה המזל החיידק התגלה מבעוד מועד. ולא ממש הספיק להתחיל במלאכת ההרס.
לם טופל באנטיביוטיקה, עד שסולק החיידק האלים מגופו. סיפור זה שמעתי מ1 מבנותיו. האם הוא חזר לבי"ס ואם כן איך התיחסו אליו שם? ואם לא, מה הוא כן עשה לאחר החלמתו? מידע זה לא זכור ששמעתי
ובימינו, עשרות שנים לם [שם בדוי,] הוא נשוי. אבא ל3 בנות. 2 מהן לא נשואות 1 מהן פרמדיקית. ועוד 1 אוטו-דידקטית, ציירת שתמונות שהיא ציירה הופיעו בתערוכה או 2 בדרום אמריקה.
קישור לרשומה של איילת מטיילת מברצלונה
!
סיפור מעניין… חוסר האמונה די הציל אותו 🙂