1) שח-מט ב2 מסעים 28/3. 2] המלצה לספר, "שירת הגורילות" מאת דון פרינס יוז.

20200329_221507

1] שחמט. המלך השחור תקוע במקומו., לפרשים הלבנים 3 משבצות, מהן לפחות 1 מהם עשוי לאיים בשח, על המלך השחור.  רק 1 מהמשבצות הנ"ל לא מאוימת ע"י כלי שחור…

הייתה לי טעות במציאת הפתרון,  חשבתי שהפתרון הוא להביא את הרץ הלבן למשבצת סמוכה למלך השחור ופספסתי את אפשרות השחור לרתק, ע"י הרץ שלו, את הפרש הלבן שמאיים לכפות מט,

אז פותרים יקרים, אני מתנצל, עמכם הסליחה, והרי הניתוח לפתרון המתוקן.

האיום המקורי לאחר המסע הנכון של הלבן: מט משח עקיף.      2 הפרשים השחורים, כל 1 מהם יכול לנוע לעמדה ממנה הוא מוכן לחצוץ בין המלך שלו לכלי הלבן שמאיים את איום המט ה"מקורי"

1 מ2 הפרשים, אם הוא יזוז: [קומבינציות 1,2] מט ע"י פרש.    אם יזוז הפרש ה2 [קו' 3] הריהו מסולק מהלוח!

ויש כלי 1 [קו'4] שיכול לאיים על הכלי שמאיים לכפות את איום המט ה"מקורי" [משח עקיף, הכלי שזז הוא כלי אחר] במקרה כזה מט עם המלכה.

לסיכום: כולל איום המט "המקורי": 5 מסעי אפשריים, בכל 1 מהם, כלי אחר, מה"קצינים": [הרץ, הפרשים, הצריח, והמלכה] מאיים על המלך,  ו, אופציית תזוזה של רגלי…

מסולק מהלוח רגלי שחור, ועשויים להיות מסולקים מהלוח: רגלי לבן,  פרש או רץ שחורים

בהצלחה לפותרים!

2] המלצה לספר: שירת הגורילות/ דון פרינס יוז

אך טרם אמשיך, אציין שחפשתי הגדרה לקשיים החברתיים שיש לי, אפשר לומר שניסיתי לעשות לעצמי אבחון עצמי שטחי.

אף ספר לא נתן לי תשובה מספקת בנושא זה, גם לא שירת הגורילות, לבסוף מצאתי באינטרנט הגדרה שדי מתאימה.

לא ב100% מן הסתם, ואף לא בטוח שקרוב לזה.  סה"כ, כל 1 הוא "עולם" בפני עצמו.   אבל יחסית להגדרה כוללנית…

ועכשיו, קצת על הספר. סה"כ ספר אוטו-ביוגרפי. ובכן, אומרים  שנשים בד"כ טובות יותר מגברים בפענוח הבעות פנים.

מתברר שלא כולן כאלה.  למשל, אום נטע פולנית אתה מדבר אלי    [והרי מה שהיא כתבה על הספר "שירת הגורילות"]

וגם, דון פרינס יוז.  עם תסמונת אספרגר  שאובחנה אצלה רק כשהיא הייתה מבוגרת. מסתבר מהספר שהיא מעמיקה מאד בפרטים קטנים.

ובעניין חיבה לבעלי חיים, אצל פרינס יוז, גורילות, אצל אום נטע  בעקר תרנגולות, [ושאר עופות…]  אגב, אם הבנתי נכון, למיטב ידיעתי אום נטע היא מדריכת טיולים מקצועית.

ועכשיו על הספר "שירת הגורילות"  דפ"י [ראשי תיבות של שם המחברת] מתארת את הילדות שלה, התרוצצויות בטבע סביב הבית,  רגישויות יתר של החושים,

בעיות בבי"ס עם התלמידים, וגם עם המורים. [זכור לי מורה אחת שהיא מציינת לטובה בספר.] ובין היתר, האבחון שקבע שהיא לא מפגרת.

הדחייה שהיא ספגה מבנות כיתתה בגלל שהיא לסבית. אלימות שהיא ספגה…     ולבסוף, בימי נעוריה  היא ברחה מבי"ס ומהבית, וחייתה כמה שנים ללא בית קבוע,

דפ"י מתארת את המקומות שהיא התגוררה בהם, וקונפליקטים שגרמו לכך שסילקו אותה מהן דרכים מתוחכמות להשגת אוכל,  ועוד…

עד שלבסוף היא התקבלה לעבודה, בחברת נשים, שאם הבנתי נכון גם מנוהלת ע"י נשים כרקדנית ארוטית לעיני גברים תאוותנים,

היא מספרת על חברותיה לריקוד, על אינטרקציות משפילות עם גברים שצפו בהן.  אבחנה מעניינת שהייתה לה: מסתבר שרבות הנשים בתחום זה הן לסביות,

נשים שאחרי שהן רקדו שעות ארוכות לעיני גברים, לא צפוי להן אחרי העבודה מפגש רומנטי עם גבר, או מפגש עם בן זוג בבית.

עוד היא מספרת, שהיא הפכה למבוקשת אצל נשים  ליצירת אינטראקציות מיניות, והיא נותנת  טיפים שמבוססים  על נסיונה האישי לגרימת סיפוק מיני לנשים,

מסתבר מדבריה שגם אצל נשים קיימת כנראה הפרדה בין סקס לאהבה, והיא כתבה שהיו נשים שאחרי שיום קודם נראה שהן נהנו מאד מחברתה, למחרת התיחסו אליה בקרירות.   ובהקשר זה היא כתבה שהיא התקשתה להבדיל בין אהבה לתשוקה.

עוד היא כתבה שהיא נהגה להופיע בבגדי עור, ואם אני זוכר נכון, היא שאבה השראה מריקודים אינדיאניים.

יש פרק שבו היא מתארת התנהגויות מוזרות, אוטיסטיות… וכו' אצל קרובי משפחה שלה

היא הרויחה כסף מהריקוד אירוטי, וכך, סוף-סוף היא יכלה להרשות לעצמה לשלם על כניסה לגן החיות.  ואט-אט השתלבה בצוות שמטפל בהן.

שם היא התאהבה בגורילות, היא כתבה שהיא למדה מהם על ביטויי רגשות, וגם מתארת דוגמאות לכך,

לדוגמא, דאגה, הצאצאים של אמא גורילה מכריחים אותה בכח פיסי לא מאד מתון. לאכול.גם דוגמא להומור, ריקוד טקסי בגשם ועוד…

מתואר גם רגע עצוב, שאחד הגורילות הולך לעולמו.

בהמשך במהלך שיט בסירה או ספינה, היא פוגשת את האשה שהופכת  לבת זוגה, [אך לא לפני שהאשה הנ"ל צולחת מבחן מתיש…]

בהמשך הן עוד צולחות משבר ביחסים שבעקבותיו דפ"י מאובחנת סוף-סןף רשמית כאספרגרית [היא מספקת עדויות לכך, מעל ומעבר!]

דפ"י לומדת באוניברסיטה, היא מתארת את קשייה כאספרגרית, והטכניקות לחתגבר עליהן  וכשהיא התבקשה להגן על התזה שלה, איזו אכזבה, אחרי שהיא השקיעה כ"כ הרבה במציאת תשוובות לל התקלה אפשרית, קל מדי!

גם בת זוגה למדה באוניברסיטה, והיא דפ"י בערך כך: אם אני אשבר תזכירי לי בבקשה את הסיבות שיש להמשיך בלימודים, הרגע הזה אכן הגיע ואז…

לבסוף הן גם החליטו להביא ילד לעולם. אריה קיזל על הספר.

ועכשיו לאבחנה שלי על עצמי, אני חושב שיש לי מה שנקרא scd "הפרעה תקשורתית חברתית" אם כי, חוש הומור בהחלט יש לי.  וכמובן, החיים הם דינמיים, גם תקשורת אפשר לשפר.

אני לא בטוח, אולי גם add

יש לי אח שאם כי לא ידוע לי על אבחנה רשמית לכך אני חושב שהוא על ה"קשת האוטיסטית", סה"כ בתפקוד גבוה. מאד מסודר ומטופח, ללא ספק! יותר ממני! מתפרנס טוב… [בתקוה שזה ישאר ככה גם אחרי הקורונה…]

רשומה מהבלוג "מכתבים ורעיונות".  קוראים יקרים, רוב רשומותיו הם על ציפורים, ואם זה מה שאתם מחפשים, אז רשומות על ציפורים תוכלו עד מהרה למצוא למכביר בבלוג זה.

אני בחרתי רשימה על יונקים.

ולסיום להפעם, בלוג של גננת חרדית בגן ילדים, שמפיקה את המיטב מהילדים בגנה, כולל עם בעיות פיזיות קשות ו/או שמאובחנים כבעלי פיגור שכלי ו/או בעיות בתקשורת וכו'…

התרשמתי שהיא זוכה להצלחות מרשימות. בהחלט נשמע לי מעניין. עיגולי תגליות

סרטון על שקום ילד בגן שלה

ובימי קורונה אלה ללא אירועי תרבות לצאת מהבית אליהם.       לאן נלך להתאוורר אם לא…

מחשבה אחת על “1) שח-מט ב2 מסעים 28/3. 2] המלצה לספר, "שירת הגורילות" מאת דון פרינס יוז.

  1. תודה על סקירת הספר. האם האבחנה העצמית הזאת עוזרת לך?
    את אום-נטע אני מכיר במציאות הרבה שנים (עוד לפני שנטע נולדה…) היא אכן מדריכת טיולים (מקצוע של השנים האחרונות אצלה) ואשה נהדרת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s